2010. november 3., szerda

A természetes fény természete

A fény természetét a fotósok és a művészek  ismerik talán a legjobban. A fény annyira természetesen van jelen az életben, hogy észre sem vesszük. Mi a fény? Tanultam fizikából, de az már régen volt. Miért annyira fontos? Mert az élethez fény kell. Mert fény az élet alapfeltétele.
Ma ajándékként éltem meg az őszi fényeket a lakásban. Szebb volt, mint bármelyik évszakban. Sietve előrántottam a fényképezős telefont, hogy a elkapjam a pillanatot.


Szinte elállt a lélegzetem, amikor észrevettem a falon az ablak körvonalait és a vakító tükröződést. Rövid ideig tartott, nagyon rövid ideig. Azon tűnődtem, hogy milyen szerencsés vagyok, hogy éppen erre jártam és hogy észre vehettem. Mert szoktam úgy jönni menni, hogy nem is ott vagyok, ahol járok, hanem már a következő helyen.


Ilyenkor ősszel, majd télen a tizednyi mennyiségű lux-szal kell beérnünk, mint nyáron. Lehet, hogy akkor előkapom ezeket a képeket, vagy másokat és nézegetni fogom.

A fény már régóta foglalkoztat. (Amit most leírok még soha senkinek nem mondtam el.) Több évvel ezelőtt a volt Jugoszláviában jártam és egy utcai festményárusnál láttam egy képet. Egy házsor volt rajta és rengeteg fény!!!! Sokáig néztem, mert nem hittem el, hogy  így meg lehet festeni azt a bizonyos elektromágneses sugárzást. Hunyorognom kellett. Próbáltam kisilabizálni, hogy milyen szín kell hozzá? Sárga? Nem. Fehér? Talán.
Erős vágyat éreztem, hogy egyszer megfesthessem a fényt, hogy megfejthessem a titkát. Évtizedek teltek el azóta és nem bírtam kiverni a fejemből azt a sugárzást. Amikor két éve ajándékba kaptam egy akril festék készletet, első dolgom volt, hogy nekiessek - hályogkovács módjára - a farost lemeznek  megfesteni  a  fényözönt. Életem legsötétebb képe lett belőle, viszont nem adtam fel.

A titok már nem titok előttem, de az egy másik történet.

3 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek a képeid, és gyönyörű, amit gondoltál róla, az egész poszt nagyon közel áll szívemhez, kicsit talán azt merném mondani, olyan mint én:)
    Néha én is elcsodálkozom, mekkora kegyelem, hogy éppen akkor éppen ott vagyok, de van, hogy hiába nézem, mégse látom:(
    üdvözöllek, Kati

    VálaszTörlés
  2. "Mert most tükör által homályosan látunk..."(1Kor.13,12)
    Köszöntelek szeretettel kedves Kati

    VálaszTörlés
  3. Szia! :)

    Én is idetaláltam végül. :D A blogod tényleg egy nyugalomsziget. ;)

    Egyébként mi is nagyon szeretjük a természetes fényt. Villanyt csak akkor kapcsolunk, ha tényleg muszáj. A fény nyugtat, jó kedvre derít. Erre viszont csak akkor jövünk rá, ha már az ősz is elmúlt és hónapokra sötétségbe burkolóztunk. Belegondolni is rossz. :S

    Na nem baj, Szegeden úgyis annyi "napfény" van. :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

"Láss, hallgass, tanulj, kutass!"

Címkék

1-es számok (1) 2012 (1) abortusz (1) adalékanyagok (1) Ádám (1) advent (2) alázat (2) áldás (7) alkalom (1) alleluja (1) Andre Lowoa (1) angol (1) angolna (1) angyal (2) angyali (1) anya (2) anyák napja (1) apa (1) arany (1) aranyszabály (2) árvácska (1) asztali áldás (1) átváltozás (1) Atyám (1) Avilai Szent Teréz (2) baleset (1) barát (1) Barsi Balázs (1) Bartók (1) béke (2) békesség (5) beporzás (1) Betlehem (2) Biblia (2) bizalom (1) biztosítást (1) boldog újévet (1) boldogabbak (1) boldogság (4) böjt (2) Böjte Csaba (3) bölcs (1) bűn (2) cigaretta (1) cigi (1) Cohen (1) család (3) császármorzsa (1) csend hangjai (1) csillag (1) derű (1) dia (1) dr Kerényi Lajos (1) egészség (1) El Camino (1) elavulás (1) Élet (5) élsz barackvirág (1) énekesmadár (1) engedelmesség (1) erkölcstan (1) értékrendszer (1) érzések 80 éven túl (1) eskü (1) eső (1) etika (1) fa (1) fagy (1) fájdalom (2) felelősség (2) felhők (2) feltámadás (1) fény (3) fények (1) fenyő (2) fenyőfa (1) film (1) fohász (1) fotó (1) Föld órája (1) garancia (1) gazdag (1) globális (1) Golgota (1) gond (1) gonosz (1) gordiuszi (1) gregorián (2) gyereknap (1) gyerekszáj (1) gyermek (4) gyermek áldás (2) gyermeklélek (1) gyermekszemmel (1) gyertya (3) gyógyulás (2) gyomnövény (1) Gyuri naplója (1) gyűlölet (1) hagyományok (1) hajléktalan (1) hála (3) halál (1) hálásak (1) hallelujah lyrics (1) halloween (1) harmat (1) harmatcseppek (1) házasság (2) hazaszeretet (1) hernyó (1) hétfőtől hétfőig (2) himnusz (1) hinni (1) hit (6) hittan (1) (1) Hofi (1) hófúvás (1) horgászat (1) hozsánna (1) hulladék (1) húsvét (1) idő (2) Ifj. Nagy Bálint (Valentinus) (1) igazi (1) Ige (5) ima (5) imádkozunk (1) imádság (1) internet (1) inverter (1) irgalom (1) Isten (24) Isten dicsőségét (1) itt van az ősz (1) J. Meyer: viselkedési formák (1) Japán földrengés (1) jelkép (1) Jeruzsálem (1) Jézus (21) Jézus élete (1) Jézus mondja neked (1) Jézus születésnapja (1) Jill Botle Taylor (1) jó emberek (2) jóság (1) József Attila (1) Jupiter Hold Vénusz együttállás (1) kabaré (1) karácsony (18) karácsonyfa (1) karácsonyi díszek (1) Kárlmelhegy útja (1) Kármelhegy útja (1) katica (1) katolikus válaszok (1) kegyelem (1) kenyérsütés (1) kenyértörés (1) kéregetés (1) Kereszt (1) keresztény (1) kereszténység (1) Keresztes Szent János (2) keresztút (1) kérjetek és kaptok (1) kéz (1) kezek (1) kincsek (2) kincset (1) király feje (1) Kis herceg (1) kisgyerek (1) kiskert (1) kockacukor (1) koldulni (1) könny (2) kötődés (1) kreativitás (1) Krisztus (9) kullancs (1) külsőségek (1) kvaterkázás (1) laudetur (1) leander (1) lélek (2) lelked (1) lelkem (1) lelki növekedés (1) lelkünk (2) lemondás (2) levendula (1) lombhullató (1) lótusz (1) macskaszem (1) Mammka (1) Mária (1) matek (1) megáldani (1) megáldjuk (1) megbocsátás (2) megelőzés (1) megfáradt ember (1) megoldás (1) megtérés (2) megyek (1) Mikulás (1) mindenszentek (2) mobil trükkök (1) mosoly (2) most (1) nagyböjt (1) Nagypéntek (1) naplemente (1) netlog (1) név választás (1) nevetés (1) Nouwen (1) nyelvtan (1) nyugalom (2) Oltáriszentség (1) olvas (1) orvosi ügyelet (1) önátadás (1) önismeret (1) örökké (1) öröm (2) örülj (1) ősi ír áldás (1) ősz (2) őszinte (1) őszinteség (1) ötlet (1) Paul Washer (1) pénz (1) pénzgazdálkodás (1) Petőfi (2) pillangó (1) pinterest (1) Pio atya (3) porcsin (1) probléma (1) próféciák (1) pünkösd (1) ragad (1) ragadozó állatok (1) rák (1) remélj (1) Remény (1) Reményik (1) Reményik Sándor (2) saját videó (1) Sára névnap (1) Sík Sándor (2) spirituális eutanázia (1) Spurgeon (1) süni (1) szabadító ima (1) szabadság (1) száguldó hernyó (1) számítógép (2) szégyen (1) szél (1) szellem (1) Szent Ágoston (2) szent hajlék (1) Szent Jakab útja (1) Szent Miklós (2) Szentírás (1) Szentlélek (2) szenvedés (1) szép (2) szépség (1) szerelem (2) szeress (1) szeretet (29) szeretettel (2) szimbólum (1) színház (1) sziporka (1) szív (3) szivárvány (1) szmogriadó (1) szolmizálás (1) szövetség (1) születésnap (1) talány (1) tanúságtétel (1) tavasz (1) Teiarde Chardin (1) tél (1) Télapó (1) temető (1) Teréz anya (1) természet (1) testvériség (1) tiszta hit (1) titok (1) tíz kérdés (1) törpehörcsög (1) Tripadvisor (1) tujafa (1) tulajdonságok (1) Túrmezei Erzsébet (2) tükör (1) tűz (1) tűzoltás (1) újév (1) Úr (6) Úr Jézus (1) Uram (2) Uram. lelki próba (1) Úrban (1) Úrnapja (1) Urunk (1) út (1) ünnep (4) ünnepnap (1) vadludak (1) válás (2) Valentin nap (1) végrendelet (1) vele (1) vélemény (1) véletlenek (1) vers (1) veszély (1) videó (1) vihar (1) Viki (1) világ (1) világosság (2) Virágvasárnap (1) virtuális (1) Vízkereszt (1) zarándoklás (2) zsoltár 27. (1)

Bloglista a ritkán frissülőkről